Het Echo Platform is van de private onderneming Practise What You Preach en valt niet onder een zorgwet. Daarom kunnen we geen gebruik maken van branchorganisaties die bemiddeling van klachten in de zorg op zich nemen. Als iemand bemiddeling wil bij een klacht, kan de klacht gemeld worden bij algemene organisaties zoals ACM Consuwijzer of de Consumentenbond. Bij een geschil vallen we gewoon onder het Nederlands recht.
Het Echo Platform hanteert strenge regels voor omgang met elkaar.
Deze zijn:
– wat op het platform wordt gedeeld, blijft op het platform,
– deel informatie over jezelf, niet over anderen,
– confronteer met tips én tops, en altijd rechtstreeks aan degene die het betreft.
Wie zich niet aan deze regels houdt, wordt van het platform verwijderd.
De community manager van Practise What You Preach, Irene van der Marel, kan verantwoordelijk worden gehouden voor het strak hanteren van de regels. Hierover kan rechtstreeks bij haar geklaagd worden, en we zullen samen een bemiddelaar zoeken als we er niet uit komen.
Martin Appelo is wel aangesloten bij een branchorganisatie in de zorg, maar hij is zeker niet verantwoordelijk voor wat er op het platform gebeurt.
Deelnemers zelf zijn in grote mate verantwoordelijk voor de inhoud en cultuur op het platform.